Monday, December 4, 2006

Quality..

Den jävla draken vägrade att flyga ordentligt.
Jag gillar att flyga drake och gör det rätt bra men det var som om vinden kom från alla håll samtidigt, och alla vindar ville bara trycka ner draken på marken. Det var det året dom bodde på Björstorp, jag ser att jag fortfarande hade kvar porrvolvon. Det var innan tiden då alla min vänner flyttade eller låste in sig. det var ännu några år kvar. Och jag hade ännu inte träffat S. Eller det kanske jag hade, minns inte riktigt det var i alla fall inte officiellt, inte än på flera år. Ännu hade vi inte förklart vår tvåsamhet från Expressens kultursida. Senare köpte jag en ny drake, den dog i en strandtall en varm sommarnatt utanför Halmstad en kväll då det varma ytvattnet blåste in och gjorde havet varmare än vinden. Vi badade, och jag skulle prova draken. Vinden tog den och den störtade till döden i en av tallarna, mina fingrar brände, sedan sov vi i bilen på stranden, tätt ihop.
Men sommaren då? Den sommaren, den med Björstorp? Jag minns inget mer. Jag körde väl jordgubbar som vanligt på den tiden? Jobbade och sov tills säsongen var slut och jag stod där, orakad, trött och med en jävla massa tusenlappar i fickan.
The text above is in Swedish. If you can not read swedish it does not matter much because it is written for an other image and has no meaning here, but what in life has a meaning?

1 comment:

magnus said...

Man is a machine which put meaning into things.